Nostalgitrip till Freiburg

Som jag har längtat! Nu äntligen är det dags att återförenas med underbara Freiburg (som ligger längst ner i södra Tyskland, vid schweiziska och franska gränsen). Inatt är det nattåg som gäller och sedan hörs vi när jag är framme i Tyskland.

Bjuder på lite bilder från stunder i Freiburg som etsat sig fast i minnet:


Kockduell. Sverige mötte Iran men förlorade


En modevisning på utestället Kagan. (Hur var det? Bär inte alla vägar dit?)


Oktoberfest på Tysklands nationaldag, utklädda till tyskar.


En av alla gånger Johanna var på besök. Arabfest!


I slutet på januari såg alla tyskar ut som varelsen i mitten


Under vårterminen var jag inneboende hos "Tant". Hon skaffade katt som alltid skulle ligga på mina grammatikpapper.


På modellturné genom Tyskland. Den här frisyren ligger jag inne med allt med sällan.


På sektprovning där alla blev väldigt fnissiga efter att ha provsmakat några glas.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0