24 feb - Palolem beach, Goa

Hej pa er! Sitter pa ett internetkafe vid stranden och har det gott. Mellanrumsknappen funkar inte sa jag ber om ursakt i forhand om detta inlagget blir lite svart att lasa.

Vi kom fram till Goa igar, efter en tagresa som flot pa ovantat bra. Vart boende ar en liten hydda, utan dorr till toalett, utan vatten i handfatet och med lite smaackliga lakan. Men vad gor val det narman betalar 90 kronor per natt. Tillsammans.

Jag har shoppat igen. Nu far det vara stopp. Fick en jattefin bok med handgjort papper och laderomslag, massor med smycken, tva klanningar, en kjol, flipflop, tre kuddfodral for, jag vet inte, 500? Nej, inte ens det.

Sa jag vad jag tyckte om Goa? Eller Palolem beach, eftersom det ar den enda strand vi sett an sa lange. Underbart! Det ar sa harlig stamning har. Ratt manga svenskar och manga turister i ovrigt, men det ar inte alls exploaterat pa samma satt som pa andra stallen i varlden. Det kanns inte sa. Vi sitter pa uteserveringar pa stranden och njuter av ol och god mat, ligger i solstolar med farskpressad ananasjuice, med mera. Livet ar bra, med andra ord.

Googlade fram en bild for att visa hur Palolem ser ut, har stannar vi atminstone fem natter till innan vi beger oss mot Anjuna beach.



bildkalla

Kommentarer
Postat av: felicia

Åh vad härligt det låter! Verkar som ni har det riktigt bra! Längtar :-) hippiepuss

2011-02-24 @ 14:17:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0