6 feb - Varanasi

Mina vanner. Det har hant. Jag har blivit magsjuk och mar nu inte sa bra. Det borjade pa nattaget som vi tog iforrgar natt dar vi at nat mat man kunde kopa pa taget. Vaknade mitt i natten och madde skit och tillbringade nastan resten av resan pa toaletten. Som tur var fanns det EN vasterlandsk toa, men den var sa javla ackligt (tror inte ni kommer forsta om ni inte varit dar och kannt stanken och sett hur det sag ut). Men vad sager man, noden har ju ingen lag. Usch vilken natt! Topp fem jobbigaste i mitt liv, so far. Hade feber och frossade hela natten till pa kopet. Dagen efter var jag som ett vrak, eller det ar jag nog fortfarande. Medicinen biter inte riktigt sa jag ar fortfarande in te helt hamtad fram magsjukan... Dessutom har jag inte kunnat ata ordentligt pa tva dagar.

Naval, vi ar framme i Varanasi nu. Vi hamnade i samma vagn som en helt underbar manniska som hjalpte oss med allt mojligt. Nar hon markte att vi inte madde bra gav hon oss dricka och hon gav oss tips om Indien.



Igar lag jag pa hotellet hela dagen och vilade. Madde inte alls bra efter den hemska tagresan. Lisa och Johanna stack pa sightseeing i stan. Idag gick vi upp halv sex och bevittnade soluppgangen i bat pa Ganges. Haftigt! Varanasi, eller hela Indien i sig (av det vi sett) ar valdigt smutsigt och ackligt. Korna ater sitt eget bajs, det luktar ackligt och manniskor gar runt och tigger och ater det de kommer over. Man inser verkligen att man har det bra.


Efter batturen pa Ganges fick vi en guidad tur i stan av en 14-arig pojke som va jatteduktig. Vi hamnade i ett rum med massor av kryddor och oljor och larde oss om dem. Det var jattehaftigt! Sag ut som ett trollkarlsrum med alla glasflaskor.


Inatt vantar ett nytt nattag (ser verkligen INTE fram emot det) sedan ar vi framme i en by som heter Kadjurahao och dar ska vi se nat kant Kamasutramuseum. Dar stannar vi en natt sedan vidare mot Agra och Taj Mahal, och efter det Jaipur.


Ha det bra dar hemma, jag ska verkligen forsoka fa i mig nat att ata (at tva mackor idag) sa oroa er inte!


Puss och kram


Kommentarer
Postat av: gums

Guums! krya på dig!! och lycka till med nästa tripp! saknar dig

2011-02-06 @ 13:28:02
URL: http://johannaastrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0