"Fanns det en mur i Berlin?"

När jag bodde i Freiburg, åkte jag med på en "modellturné" genom Tyskland för att vara med i en hårshow, där håret klipptes och sattes upp i uppsättningar på scen. Sista stopp på vår tre dagar långa turné var Berlin. Vi fick en liten guidad tur i bussen där chauffören på tyska förklarade vad vi såg utanför våra bussfönster. "...Och där på marken ser man var muren en gång stod" sa han när vi körde på en gata i vilken man tydligt kunde se en linje i lite mörkare sten. Jag vet inte riktigt vad folk i regel har för uppfattning om modeller, jag har hört både det ena och det andra. De som tänker att modeller skulle vara ytliga och pantade, har tyvärr rätt i just det här fallet. En tysk tjej var nämligen tvungen att ställa frågan "Vadå? Mur? I Berlin?".

 




Kommentarer
Postat av: Katarina

Jättesnygg!!

Men meine Güte, var hon verkligen så doof? :O Eller spelade hon bara?

2011-01-27 @ 11:08:22
URL: http://katarinaonils.wordpress.com/
Postat av: Sofia

Tack så mycket Katarina! Usch ja, jag blev mörkrädd. Ingen aning om hon spelade eller inte, men låt oss hoppas på det...

2011-01-27 @ 11:28:23
URL: http://sofiaastroem.blogg.se/
Postat av: Nadine

Sofia, you are sooooo cute :-D And your story about Models are right :-D



Much much Bussys :-* Hope you are fine !

2011-01-28 @ 11:02:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0