Vår resa till Indien

Hej på er!

Idag är det sista dagen i landet innan avfärd. För er som missat detta, ska jag med två söta vänner (Johanna och Lisa) till Indien imorgon. Vi ska resa runt och uppleva så mycket som möjligt. Kultur, fina stränder, äventyr, intressanta och galna människor, med mera.

Har jag delat med mig några resedetaljer för er, kära läsare? Inte? Då bjuder jag idag på en karta samt några destinationer som vi har tänkt att besöka. Om någon av er redan har varit där, ge oss gärna tips!

De destinationer vi tänkt besöka ser ut som följer:
  • Delhi (landar där i övermorgon 04.00 lokal tid)
  • Jaipur
  • Agra (Taj Mahal)
  • Varanasi
  • Kolkata
  • Chennai
  • Sri Lanka (hoppas, hoppas)
  • Lite överallt i Kerala
  • Goa
  • Mumbai (flyger hem därifrån 14e mars)

De städer/områden som vi vill till är understrykta med rött. Förmodligen kommer vår rutt bli helt annorlunda än det här, vi kanske inte ens hinner med allt på ynka sex veckor. Därför har vi inte bokat någonting, utan ska göra exakt det vi känner för just då. Vi har också sett bilder från två ögrupper; Lackadiverna och Andaman Islands. Hinner vi med, kanske vi tar oss några dagar på de fantastiska stränderna där. Underbart!

bildkälla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0