Sista dagen i Indien - Mumbai

Aaah, idag ar en deppdag. Det ar min sista dag i Indien! Imorgon bitti aker jag hem och mina sota indiechicks stannar kvar i tre veckor till. Vem ska jag nu ligga mellan i var tranga och harda hotellsang och fnissa med? Vem ska jag nu flippa pa hotell med, mitt i natten, nar alla sover och skrika "IS ANYBODY ALIVE OUT HERE? CAN ANYBODY HEAR ME?"?

Missforsta mig dock inte. Imorgon ar jag med Jakob igen och det har jag langtat efter. Och i veckan far jag traffa mina vanner har hemma som jag saknat.

Igar akte vi fran galleria till galleria i Mumbai for att hitta en Apple reseller, sa att jag antligen kunde fa kopa min touch. Vi letade ocksa efter converse stores, men utan resultat. Darefter gick vi pa bio och sag "World Invasion". Big mistake! Det kandes som vi slosade bort tva vardefulla timmar av vara liv. Det var dock en rolig upplevelse att ga pa bio i Indien; innan filmen stod det pa skarmen "stand up to honor your country" varpa den indiska nationalsangen drog igang. Vi satt som fan i vara fotoljer och tittade pa indierna som stod med nasan i vadret och sjong for fulla muggar. I mitten av filmen var det paus och en trancelat drog igang.

Efter bion drog vi till Leopolds bar, som ar en ratt beromd bar har i Mumbai. Ni som har last Shantaram vet mycket val vilken det ar. Dar traffade vi de roliga manniskorna Justin och Jules, som hangde med oss resten av kvallen. Vi drog vidare till en annan bar i Mumbai och snackade om allt och ingenting. Klockan fem i morse var vi hemma i vara sangar pa hotellet, och klockan tolv i morse borjade vi vakna till liv.

Och vad ska vi gora idag, den sista dagen i Indien? Kanske ska vi ta en tur till slummen (har skrivit om den i ett tidigare inlagg) eller aker vi runt i stan och kollar laget. Ikvall blir det mysmiddag nanstans ute (hoppas jag) och sedan blir det upp klockan tre for att aka till flygplatsen. Blandade kanslor, men sa brukar det ju vara nar man ar ute och reser. Men ah, vad roligt jag har haft! Vilka minnen vi har!

Puss pa er


Kommentarer
Postat av: Hanna Skattberg

hehe okej, va de skoj där?:D

är sjuk men annars är de bra^^

2011-03-13 @ 10:23:47
URL: http://hhannaskattberg.blogg.se/
Postat av: Katarina

Haha, va?! Gör de alltid så när de ska på bio? :D

Härligt med Indien, men du vet: borta bra men hemma bäst! ;)

Kram och välkommen tillbaka till Sverige! (tänk vilken chock du skulle få om vi också börjat ställa oss och sjunga nationalsången vid varje biobesök!) :)

2011-03-13 @ 11:42:05
URL: http://katarinaonils.wordpress.com/
Postat av: Krallle

Var hittade ni tips på saker att göra i Indien, det bästa jag har hittat hittills är <a href="http://www.indien.nu">Indien.nu</a>. Några fler tips?

2011-04-01 @ 04:59:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0