Varanasi

I Varanasi var jag och Lisa sjuka. Lisa var så pass bra att hon kunde hänga med Johanna på en stadstur, medan jag fick bli sängliggandes på hotellet. Natten då vi blev sjuka var hemsk - det är inte för inte den går under det mindre smickrande namnet helvetesnatten. Jag ryser av obehag bara jag tänker på det, samtidigt som jag inte kan sluta skratta åt det faktum att jag låg på överbädden och jämrade mig, Lisa låg på underbädden och jämrade sig och Johanna låg i mitten och skrattade. Glömmer det aldrig!


Vi åkte båt på Ganges under soluppgången


En man kom förbi och visade upp sin "supermarket", som han kallade det. Bra om man får köpsug på sjön.


Ganges i sunrise


Tände ljus för dem vi tycker om, och släppte ner i sjön.


Varanasi


Söt pojke som vi köpte ännu mer ljus av


Utsikt över floden


På besök hos en kryddman, som mixar ihop sina egna kryddor - och oljor. Köpte med mig en del.


Kommentarer
Postat av: Emelie

lite jobbigt om det börjar gunga lite för mycket och hela supermarketen ligger i vattnet istället för i båten....

2011-03-22 @ 20:25:42
URL: http://emelieborggren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0